REGIE

PARADIJS AAN HET EINDE
Collectief Blauwdruk

Een schuimende cocktail van statig getoonzette, deels rijmende verzen, modieus idioom en een goed gedoseerde portie Engels jargon, met veel knipogen en referenties. (NRC ****)

Zo goed dat het lastig is de duinpan te verlaten en terug te keren naar de echte wereld. (Volkskrant ****)

Het is knap hoe de vier acteurs, zonder het al te expliciet te maken, in deze microkosmos veel aan bod laten komen van alles wat er momenteel mis is in de wereld (Telegraaf ****)

Paradijs Aan Het Einde is een fraai sluitstuk van de Privilege-trilogie, een even hilarische als bloemrijke en rake zedenschets (Theaterkrant)

RECHT OP DE HEMEL
Collectief Blauwdruk

Een intelligent, slim en trefzeker toneelspel over hoe hemel en aarde zich tot elkaar verhouden. Collectief Blauwdruk maakt weergaloos toneel met Recht op de hemel (Theaterkrant)

Prachtig toneel met creatieve teksten in een komische mix van archaïsch taalgebruik, doorspekt met Engels en hippe uitdrukkingen dat mooi gespeeld wordt (Scènes ****)

GOD VAN DE SLACHTING
Het Tuintheater

Een heerlijk ongegeneerd acteursfeestje. God van de slachting gaat in essentie over het verlies van decorum en het is heerlijk om te zien hoe elk van de spelers dat op eigen wijze gestalte geeft (Theaterkrant)

Terwijl cirkelende zwaluwen op niveau toekijken, klatert God van de Slachting over het gras van de familie Scherjon. Ongeremd met kluchtige situatiehumor in dialogen en dankbare solo’s (Dagblad van het Noorden ****)

HENDRIK IV
Theater Bellevue

Een duizelingwekkende monoloog waarin Teun Donders zijn toeschouwers alle hoeken van de kleine zaal in Bellevue laat zien (Theaterkrant – keuze van de criticus)

Een enorm rijke voorstelling van twee zeer getalenteerde makers (RiRo Toneelrecensies ****)

IK HOOP OP ZEGEN
Collectief Blauwdruk

Collectief Blauwdruk maakt van de drijf-in-voorstelling Ik Hoop Op Zegen een theaterfeestje dat niet alleen maar licht en lollig is (Volkskrant ****)

Blauwdruk verrast met een uitbundige, schaamteloze en tegelijkertijd integere bewerking van Joost van den Vondels Gijsbrecht van Aemstel, dat ze hertaalden tot een post-apocalyptisch drama op en rondom een drijvend vlot (Theaterkrant)

MORPH
of: ik werd nagefloten door een beek

afstudeervoorstelling
TONEELSCHOOL ARNHEM
lichting 2019

JOIN OUR CLUB
ArtEZ Toneelschool &
KunstUni Graz (OOS)